ثـــــــــــار الله


پيرامون زنان در حادثه کربلا در دو محور سخن مي توان گفت: يکي آنکه آنان چند نفر و چه کساني بودند، ديگر آنکه چه نقشي داشتند.زناني که در کربلا حضور داشتند، برخي از اولاد علي «ع » بودند، و برخي جز آنان، چه از بني هاشم يا ديگران.زينب، ام کلثوم، فاطمه، صفيه، رقيه و ام هاني، از اولاد «ع » بودند، فاطمه و سکينه، دختران سيد الشهدا «ع » بودند، رباب، عاتکه، مادر محسن بن حسن، دختر مسلم بن عقيل، فضه نوبيه، کنيز خاص امام حسين «ع » و مادر وهب بن عبدالله نيز از زنان حاضر در کربلا بودند.

5 نفر زن که از خيام حسيني به طرف دشمن بيرون آمدند، عبارت بودند از: کنيز مسلم بن عوسجه، ام وهب زن عبدالله کلبي، مادر عبدالله کلبي، مادر عمر بن جناده، زينب کبري «ع ».زني که در عاشورا شهيد شد، مادر وهب بود، بانوي نميريه قاسطيه، زن عبدالله بن عمير کلبي که بر بالين شوهر آمد و از خدا آرزوي شهادت کرد و همانجا با عمود غلام شمر که بر سرش فرود آورد، کشته شد.


ادامه مطلب

[ یک شنبه 9 آذر 1393  ] [ 07:59 ب.ظ ] [ Ria1365 ] [ نظرات 0 ]

جالب است ؛ سال 1393 با جمعه آغاز می شود و با جمعه پایان می پذیرد 

کاش سال 93 سال ظهور آقا امام زمان (عج) باشد...

اَللّهمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج...

طرح بنر و پوستر ولادت حضرت مهدی (عجل الله) | طرح افقی


ادامه مطلب

[ شنبه 8 آذر 1393  ] [ 11:09 ب.ظ ] [ Ria1365 ] [ نظرات 1 ]

http://s3.picofile.com/file/7986051933/0Itw2.gif

محرم، درس زندگی

تو هر یک از ماه های خوب خدا، نسیم نعمت و رحمت بر مؤمنان می ورزه. ماه محرم، ماهیه که به ما یاد می ده چگونه زندگی کنیم. آموزه های عاشورا و حرکت بی مانند امام حسین(ع) فقط برای ما مسلمونا نیست، بلکه برای انسان و انسانیته. محرم به ما درس عزت، معنویت، ایثار، حماسه و عرفان می ده.

بعضی آدما زندگی رو در نفس کشیدن و خوردن می دونن؛ این جور زندگی، زندگی حیوانیه، ولی زندگی انسان، متعالی تر و فراتر از خور و خواب و خشم و شهوته.

این زندگی سرشار از ایمان و انسانیت و عزته که دین اسلام به اون حیات و زندگی طیبه و پاک می گه. امام حسین(ع) برای دست یافتن به این زندگی برتر و جاودانه، پذیرای شهادت شد و از بیعت با یزید خودداری کرد. بر این اساس، دیدگاه، هم مرگ و هم شهادت، خیر و سعادته، هم حیات و پیروزی و به فرموده قرآن، «اِحدی الحُسنیین» یکی از دو خوبی. پس شیفتگان حسین(ع) حق دارن نسبت به یاران آن حضرت و شهدای کربلا احساس حسرت کنن و با خود بگن: ای کاش ما هم در کنار شما بودیم و به فوز عظیم می رسیدیم!

http://s2.picofile.com/file/7985995478/%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85_%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA_zohor313yar_blogfa_com_7_.gif

لبیک یا حسین (علیه السلام)

 

ادامه مطلب

[ شنبه 8 آذر 1393  ] [ 10:51 ب.ظ ] [ Ria1365 ] [ نظرات 0 ]

ز عطرِ حـریم تـو اگر دوریم ،

دلخوشیم به نسیمِ گاه گاهِ نگاهـت ...

خوب میدانم از هر که تـــو دل بـردی ، خرابِ عشـقت شد ...

پس بنگر ما را ؛ به نگاهی ...

که دلها، خراب آیاد تـــوست ...


ادامه مطلب

[ شنبه 8 آذر 1393  ] [ 10:49 ب.ظ ] [ Ria1365 ] [ نظرات 0 ]

امام حسین(ع) بیشتر از آب تشنه ی لبیک بود اما افسوس که به جای افکارش زخمهای تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند

 

هر دم به گوشم میرسد آواي زنگ قافله..اين قافله تا کربلا ديگر ندارد فاصله.يک زن ميان محملي اندر غم و تاب و تبس.اين زن صدايش آشناست اي واي من اين زينب است.
.
.
.
.تـــــازه میــــخواست دلــم سرخـــوش قــــــربان گــردد...
خبــــر آمــــد که حســـــــــین بن علی راه افتــــــــــاد...

 

 


ادامه مطلب

[ شنبه 8 آذر 1393  ] [ 10:42 ب.ظ ] [ Ria1365 ] [ نظرات 0 ]

السلام علیک یا رقیه بنت الحسین

پایش ز دست آبله آزار می کشد
از احتیاط، دست به دیوار می کشد 
در گوشه ی خرابه کنار فرشته ها
"با ناخنی شکسته ز پا خار می کشد" 
دارد به یاد مجلس نامحرمان صبح
بر روی خاک عکس علمدار می کشد 
او هرچه میکشد به خدای یتیم ها
از چشم های مردم بازار می کشد
گیرم برای خانه تان هم کنیز شد
آیا ز پرشکسته کسی کار می کشد؟
چشمش مگر خدای نکرده چه دیده است؟
نقشی که میکشد همه را تار می کشد 
لب های بی تحرک او با چه زحمتی
خود را به سمت کنج لب یار می کشد


ادامه مطلب

[ جمعه 7 آذر 1393  ] [ 03:33 ب.ظ ] [ Ria1365 ] [ نظرات 1 ]


نتیجه تصویری برای کل يوم عاشورا و کل ارض کربلا 

جملة مذكور شعاري ديني و اعتقادي است، نه روايت.
اين جمله و شعار، نشان دهنده پيوستگي و تداوم خطّ درگيري حقّ و باطل در همة زمان ها و مكان هاست. هميشه و در طول تاريخ، حقّ و باطل رو در روي هم قرار دارند و اين انسان هاي آزاده هستند كه وظيفه پاسداري از حق و پيكار با باطل را برعهده دارند.بي اعتنا گذشتن از كنار حقّ و باطل، بي ديني است. نبرد عاشورا اگر چه از نظر زمان كوتاهترين درگيري در كمتر از يك روز بود، ولي از نظر امتداد، طولاني ترين درگيري با ستم و باطل است و تا هر زمان كه هر آرزومندي آرزو كند كاش در كربلا بود و در ياري امام شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(عليه السلام) به فوز عظيم شهادت مي رسيد، ادامه دارد. كما اينكه در زيارت امام حسين(عليه السلام) به اين نكته اشاره شده است: يا ليتنا كنّا معكم فنفوز فوزاً عظيماً .


همان گونه كه امام حسين(عليه السلام) وارث پيامبران عليهم السّلام است، پيروان عاشورايي او نيز وارث خطّ سرخ جهاد و شهادت اند و پرچم كربلا را بر زمين نمي نهند واين مسأله جوهر تشيع در بُعد سياسي است.
حضرت امام خميني(ره) در پيامي به مناسبت 17 شهريور سال 57 فرمود: عاشورا، قيام عدالت خواهان با عده اي قليل و ايمان و عشقي بزرگ، در مقابل ستمگران كاخ‌نشين و مستكبران غارتگر بود و دستور آن بود كه اين برنامه، سرلوحه زندگي امّت در هر روز و در هر سرزمين باشد... .[1]


اباعبدالله الحسين(عليه السلام) قيام بر ضدّ سلطه ستمگري را كه حلال را حرام مي‌كند و عهد الهي را شكسته و بر خلاف سنّت پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله وسلم) عمل نموده، ضروري مي‌داند و مي‌افزايد: فلكم فيّ اُسوةٌ؛[2] كار من براي شما الگو است .
گسترة زمين و زمان كربلا و عاشوراست و هميشه و همه جا با الهام از اين مكتب، در راه آزادي و عزّت بايد فداكاري نمود. جملات آخر را با كلامي از امام خميني به پايان مي بريم: اين كلمة كلّ يومٍ عاشورا و كلّ ارضٍ كربلا ، يك كلمه بزرگي است... همه روز بايد ملّت ما اين معنا را داشته باشد كه امروز روز عاشورا است و ما بايد مقابل ظلم بايستيم و همين جا هم كربلاست و بايد نقش كربلا را ما پياده كنيم. انحصار به يك زمين ندارد. انحصار به يك افراد نمي شود... همه زمين ها بايد اين نقش را ايفا كنند .

 


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 6 آذر 1393  ] [ 10:25 ب.ظ ] [ Ria1365 ] [ نظرات 1 ]


آنچه مسلم است اين است که يکي از افرادي که در قيام مختار نقش مهمي داشت ، ابراهيم ابن مالک اشتر بود که به جرأت مي توان گفت که در اين قيام نقش فعالي ايفا کرده است.


ابراهيم بن مالک اشتر پس از فتح بزرگي که در مرز شام و عراق نصيبش شد وابن زياد و عمده لشکر شام را نابود کرد،به دستور مختار دراستان شمال غربي عراق به عنوان استاندار تام الاختيار ماند.
ظاهراً دشمنان مختار که به نقش آفريني چشمگير ابراهيم در قيام مختار آگاه بودند،براي ايجاد اختلاف بين آن دو توطئه کرده و در اين راه موفق هم شدند،لذا ابراهيم در ادامه کار از نهضت مختار کناره گرفت، از اين رو در پي حادثه حمله مصعب بن زبير در پيوستن به مختار تعلل و سستي مي ورزيد[1] و حتي گفته شده به نامه هاي مکرر و پشت سر هم مختار پس از شکست اوليه اش از قواي مصعب، توجهي نکرده، نزد او باز نگشت.[2]


از اينرو شايد بتوان حضور نداشتن ابراهيم در کوفه را از دلايل عمده شکست مختار از سپاه مصعب بن زبير برشمرد و نيز ممکن است بتوان گفت، همين کناره گيري او از مختار باعث شده بود که بعد از شهادت مختار مصعب بن زبير از يک سو و عبدالملک مروان از سوي ديگر در او طمع ببندند تا ابراهيم را که مردي پر نفوذ و مدير بود، را با خود همراه سازند؛ از اين رو مصعب نامه اي به ابراهيم نوشته به او وعده داد که در صورتي که حکومت ابن زبير را بپذيرد، امارت مناطق شمالي عراق را به او مي سپارد.[3] نامه ي مشابهي نيز از سوي عبدالملک مروان خليفه اموي شام به دست ابراهيم رسيد.[4]


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 6 آذر 1393  ] [ 10:23 ب.ظ ] [ Ria1365 ] [ نظرات 0 ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.

تعداد کل صفحات : 30 :: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >

درباره وبلاگ

این وبلاگ از دهه اول محرم کار خود را اغاز کرده و مطالب اون درباره محرم عزاداری ایثار امام و یارانش و پاسخگویی به شبهات میباشد
نويسندگان
آمار سایت
كل بازديدها : 64606 نفر
كل مطالب : 227 عدد
تعداد نظرات : 59 عدد
تاریخ ایجاد وبلاگ : جمعه 9 آبان 1393  عدد
آخرین بروز رسانی : جمعه 1 آبان 1394 
امکانات وب
روزشمار محرم عاشورا